Handelsbetingelser

1. Generelt
Hansdelbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.kibaek-presenning.dk. Vores webshop er kun for private. Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, bedes du kontakte Kibæk Presenning på 97 19 13 11, eller på kp@kiabek-presenning.dk. Ved bestilling af varer fra Kibæk Presennnng A/S (www.kibaek-presenning.dk) accepterer du vores handelsbetingelser og bekræfter, at du hverken køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.

2. Betaling
Bestilte varer kan kun betales online ved brug af følgende kort: VISA, Master Card og American Express. Der kan også benyttet moliepay. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og kibaek-presenning.dk Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

3. Afgivelse af ordre
Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Kibæk Presenning forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringsvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordrebekræftelse vil blive fremsendt på din mail, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail, hvoraf det vil fremgå hvilke varer, du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle priser hos Kibæk Presenning er angivet i danske kroner og er ex.  moms, eventuelle andre afgifter og levering.

4. Levering
Kibæk Presenning A/S leverer din bestilling med Danske fragtmænd, og fragtprisen vil fremgå på din ordrebekræftelse, eller faktura eftersendes.

Leveringstid kan varierer fra 3 til 10 dage. 

Kibæk Presenning A/S har ikke erstatningspligt, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, og dette medfører bortkomst af forsendelse.

Såfremt der opstår betragtelig forsinkelse af købte varer, vil det være muligt at rette henvendelse. Hvorvidt om der er grundlag for udbetaling af godtgørelse, er afhængig af blandt andet varigheden af forsinkelse, omstændighederne bag forsinkelsen, og varens pris. 

5. Fortrydelsesret
Der ydes ikke fortrydelsesret på specialproducerede varer.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortryder du købet af en bundle, skal alle dele af bundlen returneres, da det betragtes som en samlet vare. Det er ikke muligt kun at fortryde købet af en del af en bundlevare.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning, da det er åbenlyst, at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi.

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Hvis du har betalt kontant bedes du vedlægge konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene direkte til din konto.

Produktet skal være returneret til Kibæk Presenning A/S senest 14 dage efter, vi har modtaget din besked om, at du har fortrudt dit køb. Har vi ikke modtaget din vare frafalder fortrydelseretten.

6. Reklamationsret og Garanti
Returvarer sendes til: Kibæk Presenning A/S Lyager 11, 6933 Kibæk

Efter dansk købelov ydes der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label.

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres, forbeholder Kibæk Presennning sig retten til at ophæve købet og tilbagebetale beløbet for varen, da vores forretningsmodel ofte betyder, at der kun er en vare på lager af hver vare type.

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen: kp@kibaek-presenning.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU-Kommissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere, som ikke er bosat i Danmark. Du kan finde klage-portalen her.

Garanti indbefatter ikke reparation af skader, som er forudsagt af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

7. Vare beskadiget under transport
Skulle det ske, at du modtager en pakke, som har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold eller åbner pakken, mens fragtfirmaets personale er tilstede. Hvis indholdet har taget skade, skal der oprettes en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt.